Tack för samarbetet! - Linnerbäck's Investment & Consulting / Linnerbäck's Media
Professionell Google marknadsföring via alla kanaler inkl: Google My Business, Adwords, Business View, YouTube, Reviews, SEO (SMO / Sökmotoroptimering), mm.
google, marknadsföring, hantering, business, view, 360°, SEO, SMO, sökmotoroptimering
17547
page-template-default,page,page-id-17547,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Tack för samarbetet!

Hernö Begravningsbyrå, Härnösand

Hej igen, Thomas & Hans!

 

Goda nyheter idag, ert Paket 1 (Hernö Begravningsbyrå, Härnösand) är nu också klart, aktiverat och online!

 

Varsågod! Härnedan kommer en förenklad sammanfattning över de två grundläggande tjänster som aktiverats för er via Google!

Google My Business

 

Er Google My Business är klar och fullt aktiverad idag, måndag, 2017-10-16 (bild 1 nedan)!


Bild 1

 

Tips! Alla foton vi använder via Google My Business just nu finns samlade här, varsågod: https://goo.gl/sPHs3j.

Google Adwords

 

Era Google Adwords är också aktiverade! Den dagliga budgeten har satts till: max 101 kr / dag (bild 2 nedan). Notera att ni är välkomna att minska eller öka denna budget närsomhelst, genom att meddela mig eller Marie. Ni är också varmt välkomna att frivilligt medverka och på samma sätt påverka alla andra aspekter av denna kampanj, närhelst ni önskar!

 

Bild 2

 

Faktura för den aktuella månaden skickas per automatik från Google, i början av varje kalendermånad (under första veckan), till e-postadressen: thomas@ringabyraer.se (bild 3 nedan). Det är viktigt att ni bekräftar denna e-postadress genom att klicka på den stora blåa knappen: “Verifiera nu” i mailet ni fick från Googles faktureringsavdelning – så att ni kan ta emot dessa mail.

 

Bild 3

 

Det geografiska området vi riktar oss in på är markerat nedan (bild 4 nedan – blått markerar inkluderat). Annonserna visas i de alldeles flesta fall endast inom detta område, så att varje krona fokuseras där det är mest troligt att annonsen bringar oss en ny konkret kund. Undantagsvis visas de även till Google användare utanför detta område, och då endast till sådana som visat speciellt intresse och / eller anknytning till detta område.

 

Bild 4

 

Vi kör just nu 3 annonser parallellt (bild 5 nedan) och den som Google användare klickar på mest väljs automatiskt som den som också visas mest. Orden i annonserna är valda och befinner sig i denna ordning just för att påverka vårt Quality Score och vår rankning så positivt som möjligt. Ni är dock varmt välkomna att frivilligt skicka era förslag och önskemål som jag omedelbart kan sätta i rotation! 2 meningar, 35 tecken var (mellanslag räknas som tecken). Tänk bara på att vi alltid bör ha med orden begravning (alla former är ok), begravningsbyrå (alla former är ok) och Härnösand med i varje annons.

 

Bild 5

 

Alla tillgängliga annonstillägg som går att aktivera har aktiverats också, så att våra annonser är till max informativa, interaktiva och syns därmed helt enkelt mer (bild 6 nedan visar t ex: webbplatslänkar, utrop & priser).

 

Bild 6

 

 

 

Sökord vi använder har bestämts efter noga analys av trenderna inom aktuellt område de senaste 24 månader (bild 7 nedan). Speciell hänsyn har tagits till vår budget på max 101 kr / dag. Max kostnad per klick optimeras varje natt, baserat på fräsch statistik från dagen innan, för att vi ska kunna ranka så högt som möjligt på första sidan grundat på den nuvarande budgeten, med plats för Google att gå över den summa med +20 % per dag, alltefter behov (men med 0 % per månad). Så vi pratar om max 121.20 kr / dag med Googles dagliga marginal (det finns dock ingen månatlig marginal, så det blir alltid max 30 x 101 kr per månad). Viktigt: efter att den dagliga budgeten tar slut visas inte annonserna längre under den dagen, tills nästa dag. Vi gör här alltså en väl genomtänkt balansgång mellan rankning, antal visningar utan klickar samt antal visning med klickar.

 

Notera också gärna att:

 

– varje visning utan klick påverkar vår rankning och per klick pris negativt
– varje visning med klick påverkar vår rankning och per klick pris positivt
– varje klick kostar och minskar vår dagliga budget. Så om ni själva klickar på annonsen kommer den dagliga budgeten att försvinna snabbt (rekommenderas inte)

 

För att kontrollera annonsen används istället följande, av Google i det syfte, utvecklade & tillhandahållna tjänst: google.com/adpreview

 

Vi använder dessutom den absolut striktaste kampanjformen, med fokus på endast våra absolut viktigaste sökord. Negativa sökord behövs i detta fall inte, då vi automatiskt tar med endast de mest precisa, exakta, bokstavliga sökningar, utan något utrymme alls för annonsvisning där man inte sökt på exakt våra angivna sökord. Enda undantaget är våra viktigaste sökord högst överst, där vi använder en nyans mindre strikta regler och kommer variera mellan dessa och de striktaste versioner, pga hur de lokala sökningar ser ut.

 

Notera gärna att jag angav även de sökord för vilka det en gång i tiden fanns tillräckligt statistiskt intresse för att de skall kunna visas, men som inte visas längre, eftersom intresset inte längre är tillräckligt (Låg sökvolym). Det kostar dock ingenting och påverkar inte vår kampanj på något sätt att ha dem redo där ändå, ifall detta kanske förändras i framtiden.

 

Bild 7

 

Det tar också ca en vecka tills vår kampanj kan för första gången optimeras, vilket kommer förbättra vår rankning och per klick pris. Ju mer statistisk data vi har att röra oss med i framtiden, desto mer exakta och framgångsrika kommer också våra annonser att vara. Vi har nu precis börjat och det tar några dagar tills vår rankning blir gradvist högre och antalet klickar ökar, samtidigt som vårt per klick pris minskar. Det behövs alltså lite tid för detta och sedan handlar det om konstant finjustering, för att upprätthålla optimal balans.

 

Viktigt, uppdatering 2017-10-06: våra annonser visas inte alls just nu då betalningsmetoden vi angivit gått ut (Visa •••• 9545). Vi hjälper er gärna med detta och jag hör av mig närhelst det passar via telefon för att leda er steg för steg genom processen att uppdatera betalningsmetoden. Klicka bara på denna länk då jag ringer, så förklarar jag allting steg för steg vidare, oroa er inte, det är enkelt och vi fixar det på 3 minuter!

Pro 360° HDR Foton

 

Pro 360° HDR Foton ingår i Paket 2, 3 & 4.

Google Business View & Street View | Trusted

 

Google Business View & Street View | Trusted ingår i Paket 2, 3 & 4.

Pro HDR Vidvinkelfoton

 

Pro HDR Vidvinkelfoton ingår i Paket 3 & 4.

Virtuella gravar

 

Virtuella gravar ingår i Paket 3 & 4.

 

Exempel: http://goo.gl/svW59R

Google+ för företag

 

Google+ för företag ingår i Paket 3 & 4.

YouTube för företag

 

YouTube för företag ingår i Paket 3 & 4.

Google Analytics

 

Google Analytics ingår i Paket 3 & 4.

Google Recensioner

 

Google Recensioner ingår i Paket 3 & 4.

Google Cloud Hosting

 

Google Cloud Hosting – ranka högre på Google – ingår i Paket 4.

SEO

 

SEO – ranka högre på Google – ingår i Paket 4.

Låt oss bara veta ifall ni behöver mer hjälp med detta, vi finns här för er!

 

Svarar alltid inom max 24 h, alla arbetsdagar (och oftast mycket snabbare).

 

Tack ännu en gång för samarbetet & förtroendet!

2 Kommentarer
  • 360ninja
    Publicerat @ 22:02h, 16 oktober Svara

    Varmt välkommen med din fråga eller kommentar!

  • 360ninja
    Publicerat @ 21:54h, 21 oktober Svara

    Uppdatering 2017-10-20

    Google Adwords: betalningsmetod uppdaterad.

Kommentarer