Google Analytics

Vilka kanaler påverkade köparna?

Få kunskap som är viktig för dig

Med Google Analytics kan du inte bara mäta försäljningar och omvandlingar. Du får dessutom aktuella inblickar i hur besökarna använder din webbplats, hur de kom dit och hur du kan locka dem att komma tillbaka.

 

Analysverktyg

Google Analytics baseras på en effektiv och lättanvänd rapporteringsplattform så att du själv kan bestämma vilken information du vill granska och anpassa rapporterna med några få klick.

 

Innehållsanalys

Innehållsrapporterna hjälper dig att ta reda på vilka delar av webbplatsen som fungerar bra och vilka sidor som är mest populära så att du kan skapa en bättre upplevelse för kunderna.

 

Social Analytics

Webben är en social plats och Google Analytics mäter resultatet av dina initiativ i sociala medier. Du kan analysera hur besökarna samverkar med delningsfunktioner på webbplatsen (t.ex. +1-knappen) och engagerar sig i innehållet på olika sociala plattformar.

 

Analys av mobila enheter

Google Analytics hjälper dig att mäta effekten av dina mobilinitiativ på företaget. Om du skapar mobilappar kan du dessutom använda programutvecklingspaket (SDK) i Google Analytics för iOS och Android så att du kan mäta hur besökarna använder din app.

 

Omvandlingsanalys

Ta reda på hur många kunder du lockar, hur mycket du säljer och hur användarna engagerar sig på webbplatsen med hjälp av de olika analysfunktionerna i Google Analytics.

 

Annonseringsanalys

Få ut så mycket som möjligt av annonseringen genom att ta reda på hur väl dina sociala annonser, mobilannonser, sökannonser och visningsannonser fungerar. Koppla aktiviteten på webbplatsen till dina marknadsföringskampanjer för att skaffa dig en helhetsbild och förbättra resultatet av annonseringen.

Ingår i

Paket 3 & 4

Kategori
Vet vad som fungerar
1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 02:21h, 29 januari Svara

    Varmt välkommen med din fråga eller kommentar!

Kommentarer