Tack för samarbetet - Linnerbäck's Investment & Consulting / Linnerbäck's Media
Professionell Google marknadsföring via alla kanaler inkl: Google My Business, Adwords, Business View, YouTube, Reviews, SEO (SMO / Sökmotoroptimering), mm.
google, marknadsföring, hantering, business, view, 360°, SEO, SMO, sökmotoroptimering
16240
page-template-default,page,page-id-16240,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Tack för samarbetet

Fribergs Begravningsbyrå

Hej, Magnus!

 

Fina nyheter idag, ert fina Paket 2 är nu klart, aktiverat och online!

 

Varsågod!

 

 

Google My Business

 

Er Google My Business är klar och fullt aktiverad idag, tisdag, 2016-06-21. Alla Pro 360° HDR foton tillagda (“Se insidan”) och vi bjuder också på 10 x HDR vidvinkelfoton (del av Paket 3, men för er här utan extra kostnad). Google Maps Business View & Google Street View | Trusted är också aktiverade  (se bild 1 & 2 nedan), mm (mer info om allting kommer nedan).

 

Bild 1 & 2
fri1

 

 

Google Adwords

 

Era Google Adwords är också aktiverade! Månadsbudgeten har satts till: max 96 kr / dag (bild 3 nedan). Notera att ni är välkomna att minska eller öka denna månadsbudget närsomhelst, genom att meddela mig eller Marie. Ni är också varmt välkomna att frivilligt medverka och på samma sätt påverka alla andra aspekter av denna kampanj, närhelst ni önskar!

 

Bild 3
sghse

 

Faktura för den aktuella månaden kommer skickas i slutet av den aktuella månaden till e-postadressen: magnus@fribergsbegravningar.se (bild 4 nedan).

 

Bild 4
Google AdWords (24)

 

 

Det geografiska området vi riktar oss in på är markerat nedan (bild 5 nedan – blått markerar inkluderat). Annonserna visas i de alldeles flesta fall endast inom detta område, så att varje krona fokuseras där det är mest troligt att annonsen bringar oss en ny konkret kund. Undantagsvis visas de även till Google användare utanför detta område, och då endast till sådana som visat speciellt intresse och / eller anknytning till detta område.

 

Bild 5
fribergs-radius

 

Vi kör just nu 3 annonser parallellt (bild 6 nedan) och den som Google användare klickar på mest väljs automatiskt som den som också visas mest. Orden i annonserna är valda och befinner sig i denna ordning just för att påverka vårt Quality Score och vår rankning så positivt som möjligt. Ni är dock varmt välkomna att frivilligt skicka era förslag och önskemål som jag omedelbart kan sätta i rotation! 2 meningar, 35 tecken var (mellanslag räknas som tecken). Tänk bara på att vi alltid bör ha med orden begravning (alla former är ok), begravningsbyrå (alla former är ok) och Tranås med i varje annons och minst två av dessa tre bör gärna finnas med i huvudrubriken. Rubriken kan ha upp till 25 tecken. Rubriken är dessutom inställd så den visas automatiskt och dynamiskt exakt enligt aktuell sökning. Dvs, om någon söker på “begravningsbyrå tranås” visas rubriken automatiskt som “Begravningsbyrå Tranås”, etc. Ifall att sökningen är för lång, visas “Begravningar i Tranås” , som reservalternativ. Det här är väldigt bra för vårt “Quality Score”, dvs. hur Google tolkar och upplever kvaliteten på våra annonser.

 

Bild 6
wsyegsgse

 

Alla tillgängliga annonstillägg som går att aktivera har aktiverats också, så att våra annonser är till max informativa, interaktiva och syns därmed helt enkelt mer.

 

Sökord vi använder har bestämts efter noga analys av trenderna inom aktuellt område de senaste 24 månader (bild 7 nedan). Speciell hänsyn har tagits till vår budget på max 96 kr / dag. Max kostnad per klick optimeras varje natt, baserat på fräsch statistik från dagen innan, för att vi ska kunna ranka så högt som möjligt på första sidan grundat på den nuvarande budgeten, med plats för Google att gå över den summa med +20 % per dag, alltefter behov (men med 0 % per månad). Så vi pratar om max 115.20 kr dag med Googles dagliga marginal (det finns dock ingen månatlig marginal, så det blir alltid max 30 x 96 kr per månad). Viktigt: efter att den dagliga budgeten tar slut visas inte annonserna längre under den dagen, tills nästa dag. Vi gör här alltså en väl genomtänkt balansgång mellan rankning, antal visningar utan klickar samt antal visning med klickar.

 

Notera också gärna att:

 

– varje visning utan klick påverkar vår rankning negativt
– varje visning med klick påverkar vår rankning positivt
– varje klick kostar och minskar vår dagliga budget. Så om ni själva klickar på annonsen kommer den dagliga budgeten att, försvinna snabbt (rekommenderas inte)

 

Vi använder dessutom den absolut striktaste kampanjformen, med fokus på endast våra absolut viktigaste sökord. Negativa sökord behövs i detta fall inte, då vi automatiskt tar med endast de mest precisa, exakta, bokstavliga sökningar, utan något utrymme alls för annonsvisning där man inte sökt på exakt våra angivna sökord.

 

Notera gärna att jag angav även de sökord för vilka det en gång i tiden fanns tillräckligt statistiskt intresse för att de skall kunna visas, men som inte visas längre, eftersom intresset inte längre är tillräckligt (Low search volume). Det kostar dock ingenting och påverkar inte vår kampanj på något sätt att ha dem redo där ändå, ifall detta kanske förändras i framtiden.

 

Bild 7
eiuyriyutpy

 

Det tar också ca en vecka tills vår kampanj kan för första gången optimeras, vilket kommer förbättra vår rankning och per klick pris. Ju mer statistisk data vi har att röra oss med i framtiden, desto mer exakta och framgångsrika kommer också våra annonser att vara. Vi har nu precis börjat och det tar några dagar tills vår rankning blir gradvist högre och antalet klickar ökar, samtidigt som vårt per klick pris minskar. Det behövs alltså lite tid för detta och sedan handlar det om konstant finjustering, för att upprätthålla optimal balans.

 

Live annons ser ut t ex så här (bild 8 nedan) när man t ex söker på: “begravningsbyrå tranås” inom det geografiska området från bild 5 ovan. Notera gärna att systemet och annonserna är dynamiska och fluktuerar samt anpassar sig hela tiden, balanserande med tanke på vår budget, våra mål, aktuellt nuvarande läge, med många fler parametrar som tas med och bearbetas varje gång, så att vi får optimala resultat per varje krona, inom ramarna för vår budget. Också, det här är bara 1 av 3 olika annonser (bild 6 ovan) vi använder för att hitta en “vinnare” som Google användare mest klickar på.

 

Bild 8
Ad Preview and Diagnosis Tool – Google AdWords (1)

 

 

Pro 360° HDR Foton

 

Era Pro 360° HDR foton är också klara (bild 9 nedan – skärmdump)! Nu kan alla virtuellt stiga in där hos er på Storgatan 57 i Tranås, via sin dator, surfplatta eller smartmobil. Vi använder Google Maps API och Google Cloud som plattform och kombinerar med er logga och direktlänkar (i menyn) som leder till alla nyckelpositioner.

 

Varsågod!

 

Huvudlänk: http://fribergs.begravningsbyra-begravning.se/

 

Bild 9 (desktop exempel – skärmdump – klicka länken ovan eller bilden nedan för att uppleva era Pro 360° HDR foton!)
Fribergs Begravningsbyrå - Välkommen in - Fribergs Begravningsbyrå, Tranås

 

 

 

Google Business View & Google Street View | Trusted

 

Era Pro 360° HDR Foton (ovan) är även publicerade live via alla Googles populära plattformer och appar, inklusive: Google Maps, Google Maps appar för surfplattor & smartmobiler, Google Sök, Google Faktaruta, Google My Business, Google+, med mera!

 

18 x Pro 360° HDR Foton från Fribergs Begravningsbyrå i Tranås har nu alltså i högsta kvalitet laddats upp och visas där det spelar mest roll för er: Google! Notera gärna att “Se insidan” bildlänken skiftar mellan de två våningar, med jämna mellanrum, vilket så länge fortfarande inte går att påverka eller ändra på i Googles system, då man måste ange båda bildlänkar (från båda våningar eller nivåer) vid publicering och båda måste visas med jämna mellanrum, fastän jag egentligen ville bara ha receptionen där. Detta går nog att ändra på inom snar framtid, kanske redan nästa år då vi publicerar om. Google teamet som jobbar med den biten brukar vara mycket lyhörda för våra önskemål, och jag är inte den enda som vill kunna kontrollera detta, så det kommer nog vara möjligt i framtiden. Den “virtuella hissen” finns annars som ni ser nere till höger (på desktop) – knappar ‘0’ och ‘-1’. På mobila enheter skiftar positionen, beroende på vilken plattform man använder Google Maps appen på.

 

Bild 10

dsfafe

 

Så här (nedan) ser det ut t ex på Google Maps / desktop versionen (bild 11 nedan). Klicka bara på bilden nedan för att öppna just detta 360° fotot på Google Maps! Använder ni mobila enheter (mobil eller tablet) rekommenderas Google Maps appen å det varmaste! Där kan man även koppla in funktionen så man inte behöver klicka och dra för att titta runt, utan man kan röra på mobilen eller tableten – och 360° fotot kompenserar automatiskt, så det känns som att man håller i ett magiskt fönster genom vilket man kan titta in där hos er på Storgatan 57 i Tranås!

 

Bild 11

hrthdtrh

 

 

En ny fantastisk funktion jag måste tipsa er om är följande. Klicka på knappen nedan (bild 12) för att på absolut enklaste och snabbaste sättet få direktlänk eller inbäddningskod till alla era 18 x Pro 360° HDR Foton publicerade via Google Business View, precis som det passar er! Länka sedan eller bädda in via webbplats, Facebook, mm. Behöver ni mer hjälp kring detta finns vi alltid här för er!

 

 

Bild 12
Fribergs Begravningsbyrå - Google Maps (3)

 

Hjärtligt tack för fint och smidigt samarbete!

 

Ha det så bra nu, så hörs vi! 🙂

1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 21:52h, 21 juni Svara

    Varmt välkomna att kommentera eller fråga vad än ni undrar över!

Kommentarer