Tack för samarbetet! - Linnerbäck's Investment & Consulting / Linnerbäck's Media
Professionell Google marknadsföring via alla kanaler inkl: Google My Business, Adwords, Business View, YouTube, Reviews, SEO (SMO / Sökmotoroptimering), mm.
google, marknadsföring, hantering, business, view, 360°, SEO, SMO, sökmotoroptimering
16382
page-template-default,page,page-id-16382,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Tack för samarbetet!

Södertälje Begravningsbyrå

Hej, Daniel & Susanne!

 

Goda nyheter idag, ert fina Paket 3 är nu klart, aktiverat och online!

 

Viktigt info om er YouTube video finns under avdelning YouTube för företag nedan. Låt oss bara veta om ni behöver mer hjälp kring den biten – vi hjälper er gärna skapa bästa möjliga videor för er nya YouTube kanal!

 

Varsågod!

Google My Business

 

Er Google My Business är klar och fullt aktiverad måndag, 2016-07-11. Alla Pro 360° HDR foton tillagda (“Se insidan”), Google Maps Business View & Street View | Trusted är också aktiverade (bild 1 nedan), mm (mer info om allting kommer nedan).


Bild 1

Södertälje Begravningsbyrå AB - Google+ (1)

Google Adwords

 

Era Google Adwords är också aktiverade! Månadsbudgeten har satts till: max 51 kr / dag (bild 2 nedan). Notera att ni är välkomna att minska eller öka denna månadsbudget närsomhelst, genom att meddela mig eller Marie. Ni är också varmt välkomna att frivilligt medverka och på samma sätt påverka alla andra aspekter av denna kampanj, närhelst ni önskar! Viktigt info: denna budget är alldeles för låg för detta extremt konkurrenstäta område. Stockholms närhet påverkar starkt våra chanser att med denna budget göra allt vi annars skulle kunna göra i andra, mindre konkurrenstäta områden i Sverige – trots att vi kommer pressa ut bästa möjliga prestanda från varje krona.

 

Bild 2

 

Faktura för den aktuella månaden skickas per automatik från Google, i slutet av den aktuella månaden & början av nästa, till e-postadressen: personal@sodertaljejuridik.se (bild 3 nedan).

 

Bild 3

Google AdWords (25)

 

Det geografiska området vi riktar oss in på är markerat nedan (bild 4 nedan – blått markerar inkluderat). Annonserna visas i de alldeles flesta fall endast inom detta område, så att varje krona fokuseras där det är mest troligt att annonsen bringar oss en ny konkret kund. Undantagsvis visas de även till Google användare utanför detta område, och då endast till sådana som visat speciellt intresse och / eller anknytning till detta område.

 

Bild 4

 

Vi kör just nu 3 annonser parallellt (bild 5 nedan) och den som Google användare klickar på mest väljs automatiskt som den som också visas mest. Orden i annonserna är valda och befinner sig i denna ordning just för att påverka vårt Quality Score och vår rankning så positivt som möjligt. Ni är dock varmt välkomna att frivilligt skicka era förslag och önskemål som jag omedelbart kan sätta i rotation! 2 meningar, 35 tecken var (mellanslag räknas som tecken). Tänk bara på att vi alltid bör ha med orden begravning (alla former är ok), begravningsbyrå (alla former är ok) och Södertälje med i varje annons och minst två av dessa tre bör gärna finnas med i huvudrubriken. Rubriken kan ha upp till 25 tecken. Rubriken är dessutom inställd så den visas automatiskt och dynamiskt exakt enligt aktuell sökning. Dvs, om någon söker på “begravningsbyrå södertälje” visas rubriken automatiskt som “Begravningsbyrå Södertälje”, etc. Ifall att sökningen är för lång, visas “Begravningar i Södertälje” eller “Begravningar Södertälje” eller “Begravning Södertälje”, som reservalternativ. Det här är väldigt bra för vårt “Quality Score”, dvs. hur Google tolkar och upplever kvaliteten på våra annonser.

 

Bild 5

 

Alla tillgängliga annonstillägg som går att aktivera har aktiverats också, så att våra annonser är till max informativa, interaktiva och syns därmed helt enkelt mer (bild 6 nedan visar t ex så kallade “sitelinks” & “callouts”).

 

Bild 6

 

Södertälje Begravningsbyrå AB - sitelinks1

 

Södertälje Begravningsbyrå AB - callouts1

 

Sökord vi använder har bestämts efter noga analys av trenderna inom aktuellt område de senaste 24 månader (bild 7 nedan). Speciell hänsyn har tagits till vår budget på max 51 kr / dag. Max kostnad per klick optimeras varje natt, baserat på fräsch statistik från dagen innan, för att vi ska kunna ranka så högt som möjligt på första sidan grundat på den nuvarande budgeten, med plats för Google att gå över den summa med +20 % per dag, alltefter behov (men med 0 % per månad). Så vi pratar om max 61.20 kr / dag med Googles dagliga marginal (det finns dock ingen månatlig marginal, så det blir alltid max 30 x 51 kr per månad). Viktigt: efter att den dagliga budgeten tar slut visas inte annonserna längre under den dagen, tills nästa dag. Vi gör här alltså en väl genomtänkt balansgång mellan rankning, antal visningar utan klickar samt antal visning med klickar.

 

Notera också gärna att:

 

– varje visning utan klick påverkar vår rankning negativt
– varje visning med klick påverkar vår rankning positivt
– varje klick kostar och minskar vår dagliga budget. Så om ni själva klickar på annonsen kommer den dagliga budgeten att försvinna snabbt (rekommenderas inte)

 

Vi använder dessutom den absolut striktaste kampanjformen, med fokus på endast våra absolut viktigaste sökord. Negativa sökord behövs i detta fall inte, då vi automatiskt tar med endast de mest precisa, exakta, bokstavliga sökningar, utan något utrymme alls för annonsvisning där man inte sökt på exakt våra angivna sökord.

 

Notera gärna att jag angav även de sökord för vilka det en gång i tiden fanns tillräckligt statistiskt intresse för att de skall kunna visas, men som inte visas längre, eftersom intresset inte längre är tillräckligt (Low search volume). Det kostar dock ingenting och påverkar inte vår kampanj på något sätt att ha dem redo där ändå, ifall detta kanske förändras i framtiden.

 

Bild 7

 

Det tar också ca en vecka tills vår kampanj kan för första gången optimeras, vilket kommer förbättra vår rankning och per klick pris. Ju mer statistisk data vi har att röra oss med i framtiden, desto mer exakta och framgångsrika kommer också våra annonser att vara. Vi har nu precis börjat och det tar några dagar tills vår rankning blir gradvist högre och antalet klickar ökar, samtidigt som vårt per klick pris minskar. Det behövs alltså lite tid för detta och sedan handlar det om konstant finjustering, för att upprätthålla optimal balans.

 

Live annons ser ut t ex så här (bild 8 nedan) när man t ex söker på t ex: “begravningsbyrå södertällje” inom det geografiska området från bild 4 ovan. Notera gärna att systemet och annonserna är dynamiska och fluktuerar samt anpassar sig hela tiden, balanserande med tanke på vår budget, våra mål, aktuellt nuvarande läge, med många fler parametrar som tas med och bearbetas varje gång, så att vi får optimala resultat per varje krona, inom ramarna för vår budget. Detta innebär att inte alla delar av den kompletta byggda annonsen alltid visas, beroende på hur mycket budget finns kvar för den aktuella dagen. Också, det här är bara 1 av 3 olika annonser (bild 5 ovan) vi använder för att hitta en “vinnare” som Google användare mest klickar på.

 

Bild 8

 

90 % full  version nedan – visning av olika beståndsdelar beroende av bl a återstående dagliga budgeten

 

Ad Preview and Diagnosis Tool – Google AdWords (14)

 

Pro 360° HDR Foton

 

Era Pro 360° HDR foton är också klara! Bild 9 nedan visar skärmdump från desktop versionen. Klicka bara på bild 9 eller huvudlänken nedan för att uppleva era nya Pro 360° HDR foton.

 

Nu kan alla virtuellt stiga in där hos er på Jovisgatan 6 i Södertälje, via sin dator, surfplatta eller smartmobil. Vi använder nyaste Google Maps API samt Google Cloud som plattform, kombinerar med er logga och direktlänkar till alla nyckelpositioner direkt från menyn.

 

Varsågod!

 

Huvudlänk:

http://sodertalje.begravningsbyra-begravning.se/

 

Bild 9

Google Business View & Street View | Trusted

 

Era Pro 360° HDR Foton (ovan) är även publicerade live via alla Googles populära plattformer och appar, inklusive: Google Maps, Google Maps appar för surfplattor & smartmobiler, Google Sök, Google Faktaruta, Google My Business, Google+, med mera (se bilder 10, 11, 12, 13, 14 & 15 nedan)!

 

20 stycken Pro 360° HDR Foton från Södertälje Begravningsbyrå har nu alltså i högsta kvalitet laddats upp och visas där det spelar mest roll för er: Google! Använder ni mobila enheter (mobil eller tablet) rekommenderas Google Maps appen å det varmaste! Där kan man även koppla in funktionen så man inte behöver klicka och dra för att titta runt, utan man kan röra på mobilen eller tableten – och 360° fotot kompenserar automatiskt, så det känns som att man håller i ett magiskt fönster genom vilket man kan titta in där hos er på Jovisgatan 6 i Södertälje!

 

Bild 10

 

Bild 11

 

Bild 12

 

Bild 13

 

Bild 14 & 15

 

 

 

 

Screenshot_2016-07-16-22-21-58

Pro HDR Vidvinkelfoton

 

Era vidvinkelfoton är också publicerade via samma Google plattformer, platser och appar som er Google Street & Business View! Se precis ovan för alla dessa! Nedan länkas till Google+ (ny version).

 

Alla: https://plus.google.com/collection/wmeacB

 

Utsidan: https://plus.google.com/photos/105433802713399690931/album/6306455680528823217

 

Insidan: https://plus.google.com/photos/105433802713399690931/album/6306451755396682545

 

Bild 16

Södertälje Begravningsbyrå AB - Business Photos (3)

Virtuella gravar

 

Ni valde att inte fotografera någon, men är varmt välkomna att under året boka en tid närhelst det passar er även för detta! Det ingår i ert fina Paket 3!

 

Några exempel:
http://goo.gl/LxjXtC
http://goo.gl/svW59R
http://goo.gl/r3vvKH

 

Varmt välkomna!

Google+ för företag

 

Ert Google+ för företag är också skapat, verifierat och kopplat till alla andra Google tjänster, inkl Google My Business, Google Stream, Google Maps, Google Sök, mm!

 

Varsågod, direktlänk till, t ex Inlägg avdelningen (bild 17) finns nedan! Närhelst ni har några nyheter, erbjudanden eller vill kommunicera någonting till omvärlden, meddela mig gärna så jag kan uppdatera via Google. Det är här det är viktigast att vi kommunicerar. Den här kanalen är på många sätt och vis lika viktig som webbplatsen.

 

https://plus.google.com/105433802713399690931/posts

 

Bild 17

Södertälje Begravningsbyrå AB - Google+ (3)

 

 

Testa gärna att även klicka på Samlingar (Collections) där ni kommer hitta alla era inlägg och media snyggt och prydligt grupperade i korresponderande samlingar, för lättare orientering (bild 18).

 

Bild 18

Södertälje Begravningsbyrå AB - Google+ (4)

 

Använder ni en mobil enhet rekommenderas Google+ appen å det varmaste, för bästa upplevelse på mobila enheter! http://goo.gl/qU3Lp

YouTube för företag

 

Er första YouTube kanal är också skapad, aktiverad och kopplad till alla de andra relevanta sidor och platser som Google erbjuder företag. Varsågod!

 

Er kanal: https://www.youtube.com/channel/UCgC5MPKz5a8cWscEww0PBKQ

 

Bild 19

Södertälje Begravningsbyrå AB - YouTube

 

Ni är också varmt välkomna att frivilligt spela in korta klipp på er själva eller detaljer i ert vardagliga arbetsliv som har med byråns välmående att göra (5-15 sekunder per klipp räcker), närhelst ni vill! T ex: ta en smartmobil och spela in en kort videoklipp från nästa begravning, blommor, ta med leverantörer, samarbetspartners, tjänster, nyheter, erbjudanden, gärna svaren på frågor kunder ofta ställer (tala bara rakt i kameran och besvara en fråga i taget / per klipp) och liknande. Ladda upp direkt från smartmobil till vilken profil som helst på YouTube och vi ser till sedan att det taggas korrekt och presenteras ordentligt via officiell YouTube kanal till Google och via Google överallt! Alla videor vi publicerar på det här viset sökoptimeras, taggas och publiceras via er YouTube kanal, för att sedan delas via alla andra Google plattformer. Publicering, optimering, administrering (spellistor, taggning, organisering, analys, prenumeranter, mm) – allting som har med er YouTube kanal att göra – omhändertas.  Alla eventuella kommentarer och meddelanden modereras, besvaras och vidarebefordras för ert godkännande.

 

Professionell videoinspelning och produktion kan också beställas separat.  En fin rabatt kan dessutom ordnas för er. Just nu ingår Pro 360° HDR Foton & Pro HDR Vidvinkelfoton i ert fina SBF Google Paket 3 (bild 20), dock inte någon Pro Video. Vid order utförs professionell videoinspelning med GoPro Hero4 Silver kamera istället. Ljudinspelning görs dessutom istället separat med: TSM MT87S Pure Condenser Microphone direkt in i Adobe Audition CC och sedan till iZotope RX 5, för vidare ljudbearbetning, mixning & mastering. Video och audio spelas alltså in och bearbetas i detta fall separat, för bästa kvalitet (ingen brus och andra artefakter).

 

Bild 20

google_linnerback jpg (2108×1386)
Bildkommentar: Pro 360° HDR Foton: ingår. Pro HDR Vidvinkelfoton: ingår. Pro Video: ingår ej. Enkel video: bjuder vi på!
Hjälp kring enkel videoredigering, klippning, övergångar, och liknande hjälper vi också gärna till med gratis!
Professionell video- och audioproduktion på högre nivå kan dessutom också beställas separat (mer info ovan).

 

Uppdaterat 2016-07-14: er första YouTube video, av förhoppningsvis många, är klar och länkas till nedan (version 2, med alla ändringar införda). Den är inte publicerad, endast de som har länken kan se videon, för alla andra är den osynlig, enligt önskemål, tills ni bekräftar. Alla ändringar ni listade och ville ha införda har nu också utförts (vi bjuder även på det) och även röstkommentaren har mixats om, för att komma så nära det ni vill ha som möjligt. Den här redigeringen och hjälpen är gratis och vi hoppas ni kommer använda YouTube mycket mer framåt! Är villig att hjälpa er så mycket jag bara kan kring detta vidare, se separata mail med tips och råd, samt hjälp som erbjuds.

 

Viktigt: användning av alla foton ni angav att ni vill ha med i videon betalas till SBF. Startkostnad är: 200 kr (för åtkomst till SBFs Bildbank, om ni inte redan har denna tjänst sedan tidigare) och sedan 10 kr per använt foto. Maila gärna order@memento.se för vidare exakt information och vägledning. Vill verkligen varmt rekommendera denna tjänst, det är många fina foton där och 10 kr / foto är verkligen inte mycket, det är ett superbra erbjudande som ni får som medlem – en av många fördelar att vara med i SBF familjen.

 

Följande ändringar har införts i denna version 2, enligt era listade önskemål:

 

  • Texten lika stor och centrerad. Ändrat till “Palatino” som typsnitt.
  • Bilderna lika stora (helbild). Ej ram.
  • En bild togs bort så att det inte blir tystnad till någon bild.
  • Lagt in Eugen i stället för Daniel på slutet.
  • 1906 i slutet ramlar inte ner.

 

Förutom detta har även ljudet mixats om.

 

Vill ni ha fler ändringar i videon, np, låt oss bara veta, så ordnar vi det!

 

Uppdaterat 2016-07-17: Om det behövs reser jag också till Södertälje igen – på egen bekostnad – och spelar in både video & ljud igen med professionell utrustning, kondensator mikrofon, etc – närmast vi kan komma utan att hyra en studio – och bjuder även på det. Bara för er. 🙂

 

Här har jag också spelat in en video om hur ni enklast kan spela in och skicka in egen röstkommentar på nytt – vid liknande tillfällen framåt. Varsågod: https://www.youtube.com/watch?v=FTt8UFGoeSc. Testa gärna att hitta ett tyst utrymme någonstans i huset ni bor i eller annanstans, med minsta möjliga eko och bakgrundsljud. Har ni en källare kanske? Med tjocka väggar? Lyssna gärna med hörlurar och sedan. när ni är nöjda. maila helt enkelt ljudfilen, så tar jag över därifrån och gör det bästa av det.

 

Naturligtvis blir det ju bäst med en Pro Video produktion istället, men kanske räcker det ändå så här, det är helt ni som bestämmer! Vi gör vårt bästa att hjälpa er balansera era nuvarande behov & budget, mm, så det blir så nära det ni vill ha som möjligt, med oförändrad budget. Så lycka till och låt oss bara veta om ni behöver mer hjälp kring detta – vi finns här för er!

 

 

Google Analytics

 

Även ert Google Analytics är nu skapat, konfigurerat & aktiverat! Ert Google Analytics är dessutom länkat med era Google Adwords & med er YouTube kanal.

 

Varsågod, här kan ni hämta era taggar!

 

Södertälje Begravningsbyrå – Google Analytics – 2016 – Alla inbäddningskoder: https://goo.gl/qtoBZS

 

Vill ni att vi ordnar också integreringsbiten hjälper vi er gärna! Behöver i sådana fall admin login till er webbplats. Nivå: full administrativ åtkomst, så vi kan ändra i källkoden.

 

Varje webbplatsansvarig borde annars kunna snabbt och enkelt lägga till dessa på sodertaljebegravningsbyra.se. Det tar 10-15 minuter max. Vi har förberett precis allting annat, så det är bara att klicka på länkarna, kopiera taggarna och klistra in dem på indikerade platser, enligt instruktioner.

Google Recensioner

 

Google Recensioner är väldigt bra att ha för oss. även om det rör sig om bara 2-3! Naturligtvis, ju fler positiva desto bättre. Även negativa som bemötts på ett bra sätt kan vi använda för att visa att vi bryr oss. Det här är ju speciellt viktigt via Google. Det är här man jämför mest online.

 

Allting är nu aktiverat, bäddat och klart så vi kan börja dra fördel av denna värdefulla Google funktion! Har ni måhända några kunder som ni vet är nöjda och som ni vet hade en fin och positiv upplevelse av Södertälje Begravningsbyrå, som vi skulle kunna fråga om de skulle kunna skriva en enkel & kort recension om sin positiva upplevelse med Södertälje Begravningsbyrå, på Google?

 

Detta är mycket värt för oss på Google, plus kommer visas överallt som en del av er Google My Business, via mobiler, surfplattor, Google Sök / Faktaruta, Google Maps, Google+, flera populära Google appar, inkl. den allestädes närvarande och av kunder ofta använda Google Maps appen, mm.

 

Här är länken ni bör skicka till kunder och knappen vi ber kunden klicka på för att lämna sin recension (bild 21 nedan), väldigt snabbt och superenkelt!

 

Länk: https://goo.gl/xfooNN

 

Bild 21

Så där! Låt oss bara veta ifall ni behöver mer hjälp med detta, jag och Marie finns här för er!

Ha nu en riktigt fin vecka i sommarvärmen, så hörs vi mer snart!

1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 16:46h, 18 juli Svara

    Varmt välkomna att fråga vad än ni undrar över!

Kommentarer