Tack för samarbetet!

Isacsons Begravningsbyrå

Hej, Daniel & Susanne!

 

Goda nyheter idag, ert fina Paket 2 är nu klart, aktiverat och online!

 

Varsågod!

Google My Business

 

Er Google My Business är klar och fullt aktiverad idag, måndag, 2016-06-27. Alla Pro 360° HDR foton tillagda (“Se insidan”), Google Maps Business View & Street View | Trusted är också aktiverade (bild 1 nedan), mm (mer info om allting kommer nedan).


Bild 1
tack1

Google Adwords

 

Era Google Adwords är också aktiverade! Månadsbudgeten har satts till: max 51 kr / dag (bild 2 nedan). Notera att ni är välkomna att minska eller öka denna månadsbudget närsomhelst, genom att meddela mig eller Marie. Ni är också varmt välkomna att frivilligt medverka och på samma sätt påverka alla andra aspekter av denna kampanj, närhelst ni önskar! Viktigt info: denna budget är alldeles för låg för detta extremt konkurrenstäta område. Stockholms närhet påverkar starkt våra chanser att med denna budget göra allt vi annars skulle kunna göra i andra, mindre konkurrenstäta områden i Sverige – trots att vi kommer pressa ut bästa möjliga prestanda från varje krona.

 

Bild 2

isacsons2

 

 

Faktura för den aktuella månaden skickas per automatik från Google, i slutet av den aktuella månaden & början av nästa, till e-postadressen: personal@sodertaljejuridik.se (bild 3 nedan).

 

Bild 3

Google AdWords (25)

 

Det geografiska området vi riktar oss in på är markerat nedan (bild 4 nedan – blått markerar inkluderat). Annonserna visas i de alldeles flesta fall endast inom detta område, så att varje krona fokuseras där det är mest troligt att annonsen bringar oss en ny konkret kund. Undantagsvis visas de även till Google användare utanför detta område, och då endast till sådana som visat speciellt intresse och / eller anknytning till detta område.

 

Bild 4

tumba1

 

Vi kör just nu 3 annonser parallellt (bild 5 nedan) och den som Google användare klickar på mest väljs automatiskt som den som också visas mest. Orden i annonserna är valda och befinner sig i denna ordning just för att påverka vårt Quality Score och vår rankning så positivt som möjligt. Ni är dock varmt välkomna att frivilligt skicka era förslag och önskemål som jag omedelbart kan sätta i rotation! 2 meningar, 35 tecken var (mellanslag räknas som tecken). Tänk bara på att vi alltid bör ha med orden begravning (alla former är ok), begravningsbyrå (alla former är ok) och Tumba med i varje annons och minst två av dessa tre bör gärna finnas med i huvudrubriken. Rubriken kan ha upp till 25 tecken. Rubriken är dessutom inställd så den visas automatiskt och dynamiskt exakt enligt aktuell sökning. Dvs, om någon söker på “begravningsbyrå tumba” visas rubriken automatiskt som “Begravningsbyrå Tumba”, etc. Ifall att sökningen är för lång, visas “Begravningsbyrå Tumba” eller “Begravning Tumba” eller “Begravningar Tumba”, som reservalternativ. Det här är väldigt bra för vårt “Quality Score”, dvs. hur Google tolkar och upplever kvaliteten på våra annonser.

 

Bild 5

isacsons4

 

Alla tillgängliga annonstillägg som går att aktivera har aktiverats också, så att våra annonser är till max informativa, interaktiva och syns därmed helt enkelt mer (bild 6 nedan visar t ex så kallade “callouts”).

 

Bild 6

isacsons11

 

 

Sökord vi använder har bestämts efter noga analys av trenderna inom aktuellt område de senaste 24 månader (bild 7 nedan). Speciell hänsyn har tagits till vår budget på max 51 kr / dag. Max kostnad per klick optimeras varje natt, baserat på fräsch statistik från dagen innan, för att vi ska kunna ranka så högt som möjligt på första sidan grundat på den nuvarande budgeten, med plats för Google att gå över den summa med +20 % per dag, alltefter behov (men med 0 % per månad). Så vi pratar om max 61.20 kr / dag med Googles dagliga marginal (det finns dock ingen månatlig marginal, så det blir alltid max 30 x 51 kr per månad). Viktigt: efter att den dagliga budgeten tar slut visas inte annonserna längre under den dagen, tills nästa dag. Vi gör här alltså en väl genomtänkt balansgång mellan rankning, antal visningar utan klickar samt antal visning med klickar.

 

Notera också gärna att:

 

– varje visning utan klick påverkar vår rankning negativt
– varje visning med klick påverkar vår rankning positivt
– varje klick kostar och minskar vår dagliga budget. Så om ni själva klickar på annonsen kommer den dagliga budgeten att försvinna snabbt (rekommenderas inte)

 

Vi använder dessutom den absolut striktaste kampanjformen, med fokus på endast våra absolut viktigaste sökord. Negativa sökord behövs i detta fall inte, då vi automatiskt tar med endast de mest precisa, exakta, bokstavliga sökningar, utan något utrymme alls för annonsvisning där man inte sökt på exakt våra angivna sökord.

 

Notera gärna att jag angav även de sökord för vilka det en gång i tiden fanns tillräckligt statistiskt intresse för att de skall kunna visas, men som inte visas längre, eftersom intresset inte längre är tillräckligt (Low search volume). Det kostar dock ingenting och påverkar inte vår kampanj på något sätt att ha dem redo där ändå, ifall detta kanske förändras i framtiden.

 

Bild 7

isacsons6

 

Det tar också ca en vecka tills vår kampanj kan för första gången optimeras, vilket kommer förbättra vår rankning och per klick pris. Ju mer statistisk data vi har att röra oss med i framtiden, desto mer exakta och framgångsrika kommer också våra annonser att vara. Vi har nu precis börjat och det tar några dagar tills vår rankning blir gradvist högre och antalet klickar ökar, samtidigt som vårt per klick pris minskar. Det behövs alltså lite tid för detta och sedan handlar det om konstant finjustering, för att upprätthålla optimal balans.

 

Live annons ser ut t ex så här (bild 8 nedan) när man t ex söker på: “begravningsbyrå tumba” inom det geografiska området från bild 4 ovan. Notera gärna att systemet och annonserna är dynamiska och fluktuerar samt anpassar sig hela tiden, balanserande med tanke på vår budget, våra mål, aktuellt nuvarande läge, med många fler parametrar som tas med och bearbetas varje gång, så att vi får optimala resultat per varje krona, inom ramarna för vår budget. Detta innebär att inte alla delar av den kompletta byggda annonsen alltid visas, beroende på hur mycket budget finns kvar för den aktuella dagen. Också, det här är bara 1 av 3 olika annonser (bild 5 ovan) vi använder för att hitta en “vinnare” som Google användare mest klickar på.

 

Bild 8

Ad Preview and Diagnosis Tool – Google AdWords (6)

Pro 360° HDR Foton

 

Era Pro 360° HDR foton är också klara! Bild 9 nedan visar skärmdump från desktop versionen. Klicka bara på bild 9 eller huvudlänken nedan för att uppleva era nya Pro 360° HDR foton.

 

Nu kan alla virtuellt stiga in där hos er på Grödingevägen 14b i Tumba, via sin dator, surfplatta eller smartmobil. Vi använder nyaste Google Maps API samt Google Cloud som plattform, kombinerar med er logga och direktlänkar till alla nyckelpositioner direkt från menyn.

 

Varsågod!

 

Huvudlänk:

http://isacsons.begravningsbyra-begravning.se/

 

Bild 9

Isacsons Begravningsbyrå - Samtalsrum - Isacsons Begravningsbyrå, Tumba

Google Business View & Street View | Trusted

 

Era Pro 360° HDR Foton (ovan) är även publicerade live via alla Googles populära plattformer och appar, inklusive: Google Maps, Google Maps appar för surfplattor & smartmobiler, Google Sök, Google Faktaruta, Google My Business, Google+, med mera (se bilder 10, 11, 12, 13, 14 & 15 nedan)!

 

11 x Pro 360° HDR Foton från Isacsons Begravningsbyrå i Tumba har nu alltså i högsta kvalitet laddats upp och visas där det spelar mest roll för er: Google! Använder ni mobila enheter (mobil eller tablet) rekommenderas Google Maps appen å det varmaste! Där kan man även koppla in funktionen så man inte behöver klicka och dra för att titta runt, utan man kan röra på mobilen eller tableten – och 360° fotot kompenserar automatiskt, så det känns som att man håller i ett magiskt fönster genom vilket man kan titta in där hos er på Grödingevägen 14b i Tumba!

 

Bild 10

 

Bild 11

begravningsbyrå tumba - Google Search

 

Bild 12

Isacsons Begravningsbyrå - Google Maps

 

Bild 13

Isacsons Begravningsbyrå - About - Google+ (1)

 

Bild 14 & 15

Screenshot_2016-06-27-22-29-03

Screenshot_2016-06-27-22-29-21

Hjärtligt tack för fint och smidigt samarbete!

 

Ha det så bra nu, så hörs vi!

 

1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 02:18h, 28 juni Svara

    Varmt välkomna att kommentera eller fråga vad än ni undrar över!

Kommentarer