Google + ditt företag = sant? - Linnerbäck's Investment & Consulting / Linnerbäck's Media
Professionell Google marknadsföring via alla kanaler inkl: Google My Business, Adwords, Business View, YouTube, Reviews, SEO (SMO / Sökmotoroptimering), mm.
google, marknadsföring, hantering, business, view, 360°, SEO, SMO, sökmotoroptimering
16589
post-template-default,single,single-post,postid-16589,single-format-standard,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Google + ditt företag = sant?

Essentiell checklista för våra kunder - och alla andra nyfikna

Google + ditt företag = sant?

Essentiell checklista för våra kunder – och alla andra nyfikna

 

Vilket företag har hjälpt ditt företag mest? Förhållande med vilket företag medförde flest nya kunder? Om du skulle kunna knyta varje kund till ett företag de fick tips via, om det du erbjuder, vem skulle toppa listan? 

Topp 5 sökmotorer i Sverige från Aug 2012 till Aug 2016
Inser du hur essentiell Google är för dig och ditt företag?

Inser du hur essentiell Google är för dig och ditt företag? Det hoppas vi att du gör! De flesta företagare gör det nuförtiden. Ofta när vi kommunicerar med våra kunder blir vi gång på gång, mer och mer positivt överraskade över hur många inser vikten av att ha en intelligent, välgenomtänkt och optimerad Google närvaro, skräddarsydd till och för just ens egna synlighets- och upptäckbarhetsbehov. Några känner t.o.m. till den “lilla” statistiska detaljen som säger att ca 95 % av potentiella kunder söker på Google först (och alldeles oftast endast), när de är i behov av en tjänst eller produkt, oavsett vad det handlar om: bilar, begravningstjänster eller bebiskläder. Så, så gott som alla vänder sig till Google först nuförtiden. Varför? För att Google fungerar. Kort & gott. Den hjälper dig hitta dina kunder och samtidigt hjälper den dina kunder hitta dig – bäst. Du bör dock förstås aldrig någonsin förbli passiv, när det gäller detta samspel – för ditt företag: avgörande. Tvärtom. Det är smart och lönar sig flera gången om, att från din sida, göra allt du bara kan för att hjälpa Google hjälpa dig och dina kunder hitta varandra: bättre, mer och oftare. Men andra ord, för dig och ditt företag innebär det: mer bokningar, reservationer, försäljningar, mm, vilken bransch du än befinner dig i. Ju mer du engagerar dig och ditt företag via Google, desto bättre framtid kan du förvänta dig: för dig och ditt företag, räknat från och med nu. Idag.  

Öppna dig mot potentiella kunder där det spelar mest roll

För att hjälpa dig vidare med detta har Google förberett en rad supernyttiga plattformar för dig som företagare. Vi har listat dessa här. Genom alla dessa kan du nå dina kunder överallt de faktiskt mest är, just i den stunden deras behov blir uppenbart för dem, samtidigt som du nuförtiden kan, på ett oöverträffbart sätt, öppna dig mot alla dessa potentiella kunder som aldrig tidigare, bjuda dem virtuellt in i ditt företag, låta de träffa alla i personalen och samtidigt ge svar på alla frågor de undrar över, utan att de ska behöva stödja sig på endast din textuella information. Korta, fokuserade, koncentrerade utbrott av multimedial information är det som fungerar bäst och som man som potentiell kund kommer ihåg mest. Tänk så här: om du intervjuar någon för ett jobb i ditt företag, vill du bara läsa det de skrev i sin presentation, eller vill du träffa dem, innan du fattar ett beslut, om vem som är rätt person för just det jobbet? Vilka kommer du ihåg bäst och mest? Precis! Du har nu den möjligheten att låta dina potentiella kunder träffa dig, möta din personal, uppleva företaget och allting som erbjuds där, på ett helt nytt och mycket mer effektivt sätt än någonsin tidigare – nästan bättre än dessa kunder skulle någonsin kunna (eller ha praktisk tid att) göra i den konventionella verkligheten.

Komplett Google hantering för ditt företag - tuta & kör

Genom vår kompletta Google hantering för ditt företag ordnar vi allting åt dig, så din Google förekomst utökas och optimeras. Vi maximerar din närvaro och minimerar din frånvaro, på alla Googles nyckelplatser, där du bör och måste dyka upp, för att inte tappa kunder.

Vi ordnar allting som bör ordnas på Googles sida. Men glöm bara inte det kanske viktigaste! Efter att vi gjort det är det dags för dig att i själva verket börja dra nytta av det! Annars blir det som att du köper den senaste modellen av Tesla Model S, men låter den sedan mest samla damm i garaget, eftersom du fortsätter köra ditt gamla, vanliga race. Varför inte sätta dig in i din nya bil och njuta av effekterna istället! Vår checklista nedan hjälper dig göra just det, steg för steg.

Varför rekommenderar vi medverkan från din sida?

Varför rekommenderar vi å det varmaste din medverkan för att uppleva full effekt av det vi gör på Googles sida?

Vore vi ansvariga även för din webbplats och sociala nätverk skulle en sådan medverkan inte behövas heller, då vi förstås också skulle ta hand om allting på din sida av det ovanstående beskrivna samspelet och ekvationen. Obs: Är du en kund som vi också levererar kompletta webbplatser och hantering av sociala nätverk till, behöver du inte tänka på detta. Men ifall att du är en kund som vi inte levererar även detta till, är det högst rekommendabelt att du, så snart som möjligt tar ut nycklarna ur skåpet, går till garaget, sätter dig in i din splitternya Tesla S och upplever vad den senaste teknologin kan göra för dig – och ditt företag. Var då? Jo, på den motorväg där alla andra som erbjuder samma – eller liknande som du – också pendlar varje dag: Google.

Lite mindre konversation & lite mer aktion

Och nu är det, i Elvis Presleys odödliga ord, dags för “lite mindre konversation & lite mer aktion”. Dvs. lite mindre monolog från vår sida och lite mer dialog mellan dig och din webbplatsansvarig. Kom gärna ihåg att vi stödjer och hjälper mer än gärna både dig och hen, med allt som kan behövas eller kunnas mer om! För att vi ska lyckas på bästa sätt för ditt företag behövs vänskaplig, tillitsfull, varm och öppen teamwork mellan oss. Så både du och din webbplatsansvarig är alltid varmt välkomna att kontakta oss med frågor och förslag, så vi tillsammans kan göra det bästa som bara går att uppnå för ditt företags framgång: via internet i allmänhet & via Google i synnerhet. Vi vill hjälpa och stödja både dig och dem i vårt gemensamma mål: maximal & optimal Google närvaro, inom de individuella förutsättningar och ramar du själv angivit för ditt företag (faktiska behov, budget, tidsramar, etc).

Checklistan

Härnedan har vi skapat en elementär checklista som du kan ta till hjälp när du ringer till eller mailar din webbplatsansvarig och / eller ansvarig för dina sociala nätverk, såsom Facebook. Du kan förstås också länka hen direkt hit till denna artikel. Fastän denna checklista är elementär (långt ifrån uttömmande) ser vi gång på gång samma mönster upprepas: nämligen att inget ens av detta elementära görs, vilket är synd.

Så varsågod!

1. Visa att du lever

Aktuella och regelbundna uppdateringar från ditt företag till Google är centrala för din framgångsrika Google närvaro. Du kan föreställa dig en båt ute i havet, under en stormig natt. Kaptenen G försöker styra båten in i hamnen och som en central hjälpredskap använder han fyrtornet i hamnen. Fyrtornet som skickar ut sina klara och regelbundna ljussignaler är till stor hjälp för Kaptenen G och han uppskattar det enormt, för det är tack vare dessa som han lättare kan hitta rätt och tryggt, i ett upprört hav. Annars är det bara mörkt överallt. Då du inte avger några signaler alls på att du lever. Vi behöver på samma sätt ge Google regelbundna och klara signaler var hamnen (din webbplats) är och att vi lever. Till detta behöver vi aktuellt, regelbundet och klart innehåll från dig. Vad kan detta innehåll vara? Det kan vara t ex: nyheter, kommunikation, kampanjer, erbjudanden, även bilder ni råkade ta under en helt vanlig arbetsdag, mm. Tänk: regelbundna Facebook uppdateringar. Men samtidigt som du tänker det, kom gärna ihåg att 95 % av dina potentiella kunder inte söker på Facebook då de behöver dina tjänster! De söker på Google! Så innan du skriver ett inlägg på Facebook eller inte skriver någonting alls någonstans, kom gärna ihåg att skicka till oss alla nyheter, kommunikation, kampanjer, erbjudanden, bilder, mm, först! Detta är superviktigt! Känner du inte att du har några nyheter att dela med dig av, kom gärna på någonting som kan vara en nyhet. Det händer ju någonting nytt varje dag, eller hur? Skapa kampanjer om de inte finns och forma speciella erbjudanden, om du inte har sådana regelbundet redan. Om för inget annat, så för Googles skull. Hjälp Google hjälpa dig, och dina kunder. Det kan handla om 2 meningar, det är ok! Vi kommer sedan att publicera nyheten via Google och skicka tillbaka länken och inbäddningskoden till din webbansvarig. Din webbansvarig bör sedan se till att bädda in och sökmotoroptimera det publicerade via din webbplats, samt länka till nyheten publicerad via Google från 2-3 textlänkar och åtminstone 1 bild- eller multimedialänk.

2. Inför dedikerade Google Adwords landningssidor

Din webbplatsansvarig bör se till att webbsidor vi länkar till från dina Google Adwords är optimerade med de sökord och sökfraser vi använder för dina Google Adwords, så att var och en av dessa agerar som en dedikerad landningssida. Detta kommer bl a få ner dina Google Adwords per-klick-kostnader, och vi behöver varje öre i kampen om Google Adwords positionering.

3. Integrera positiva tredjeparts recensioner

Du bör gräva upp och skicka till oss alla eventuella positiva tidningsartiklar och liknande positiva tredjeparts recensioner. Vi kommer sedan att publicera dessa via Google och skicka tillbaka länken och inbäddningskoden till din webbplatsansvarig. Din webbplatsansvarig bör sedan se till att bädda in och sökmotoroptimera det publicerade via din webbplats, samt länka till detsamma från 2-3 textlänklar och åtminstone 1 bild- eller multimedialänk. Här pratar vi inte om t ex privata personers Eniro och Facebook omdömen, utan artiklar från välkända och betrodda internet källor, där ditt företag omnämnts och, på ett sätt eller annat, recenserats på ett positivt sätt. T ex, dn.se, aftonbladet.se är superbra (dock förstås svårare att hamna i), men även mindre lokala, betrodda källor, som t ex lokala tidningar, portaler, etc ger oss mycket att röra oss med. Förutom att vi kan använda dessa via Google i allmänhet, kan vi använda dem under “citationstecken” direkt i dina Google Adwords annonser, för att dra mycket mer uppmärksamhet och generera mycket mer intresse kring ditt erbjudande. Precis som du sett för filmer som går på bio. “Ett subtilt mästerverk. 5 stjärnor av 5 möjliga” Chicago Tribune. Samma kan gälla för, låt oss säga, din restaurang, som blivit positivt recenserad i pressen eller i en känd, betrodd källa online eller offline. T ex: “Bästa västkustsallad i Karlstad!” Värmlands Folkblad. Detta kan vi köra direkt i dina Google Adwords annonser. Sådana annonser drar i regel mer klickar (ökar din Google Adwords Quality Score, sänker ditt Google Adwords per-klick-kostnad, mm).

4. Bädda in och länka till din Google Business View

Din webbplatsansvarig bör bädda in och länka rikligt till din Google Business View, på och från din webbplats. Det är högst rekommendabelt att du bäddar in alla nyckelpositioner. Undvik gärna att bädda in för många Google Business View positioner på en och samma webbsida på din webbplats (undvik helst att göra som här – detta är för mycket på bara en enda webbsida). Det blir mycket bättre effekt om du istället sprider 1-2 till max 3 positioner över flera webbsidor på din webbplats. Så: 10 olika inbäddade Google Business View positioner på 10 olika webbsidor på din webbplats är mycket bättre än: 10 olika inbäddade Google Business View positioner på 1 enda webbsida på din webbplats. Du kan däremot länka hur mycket du vill! Ju mer desto bättre, och använd gärna även bild- och andra multimedialänkar. Se gärna leveransmailet för komplett info ang. din Google Business View. Kan du inte hitta leveransmailet, låt oss bara veta så skickar vi igen! Kom gärna ihåg att nya Google Business View ingår med korresponderande paket varje år, så du och ditt företag hela tiden får alltfler, bättre & bättre och alltid fräscha Google Business View online!

Liten hjälp med termer. Webbplats är allting som finns under ditt domännamn. Webbsida är bokstavligen en enda sida, med en enda, unik URL-adress. Din webbplats består således av ett flertal sinsemellan länkade webbsidor. T ex: “Hem” webbsida, “Om oss” webbsida, “Kontakt” webbsida, etc.

Du bör dessutom seriöst överväga att ha med personalen på alla positionerna närvarande. Som t ex på den här ena positionen här. Ditt företag är ju inte bara det fysiska objektet, utan också alla människor som finns och jobbar där. Var och en av dessa borde finnas med på sin vanliga arbetsplats, med ett litet leende mot kameran (som är den platsen i rymden som den virtuella besökaren upplever företaget och lokalen igenom och från), i alla dina Google Business View positioner och speciellt vid ingången, där man gärna kan välkomna den virtuella gästen in. Effekten på den virtuella besökaren är ungefär detsamma som om man från gatan skulle vandra in i ett tomt, helt obemannat företag, mot att bli varmt välkomnad och hjälpt under varje steg av sitt besök på företaget. Det är dessutom smart att använda detta format för att presentera produkter eller tjänster via det. Som t ex här. Det är många som ser detta via Google. En sådan här publicerad Google Business View syns oftast mer via Google än din egen webbplats gör (speciellt om webbplatsen inte är sökmotoroptimerad).

5. Bädda in och länka till dina Pro 360° HDR Foton

Webblatsansvarig bör länka rikligt till varje Pro 360° HDR Foto position från din webbplats (från sökmotoroptimerade texter och bilder, med flera text- och bildlänkar). Samma gäller här som för Google Business View (två sidor av samma mynt). Personalen bör finnas på sina webbplatser och interagera gärna välkomnande med kameran, som ju är den virtuella besökaren som sitter därhemma i sin fåtölj och upplever ditt företag och ditt erbjudande. Så, när Google fotografen kommer, bör alla finnas kvar på sina vanliga platser och helst inte springa och gömma sig. Vi behöver var och en av alla i personalen, för att inte förmedla obemannat företag, utan ett företag fullt med varma, engagerade proffs som helhjärtat står till förfogande och önskar hjälpa kunden med hens behov, vilka behov det nu än må handla om. Se gärna leveransmailet för komplett info ang. dina Pro 360° HDR Foton. Kan du inte hitta leveransmailet, låt oss bara veta så skickar vi igen! Kom gärna ihåg att nya Pro 360° HDR Foton ingår med korresponderande paket varje år, så du och ditt företag hela tiden får alltfler, bättre & bättre och alltid fräscha Pro 360° HDR Foton online!

6. Bädda in och länka till dina Pro HDR Vidvinkelfoton

Samma gäller för dina Pro HDR Vidvinkelfoton, som för punkterna 4 och 5 ovan. Webbansvarig bör använda dessa på er webbplats samt sökmotoroptimera varje inbäddad position. Dessutom länka till varje Pro HDR Vidvinkelfoton (publicerat via Google) från er webbplats (från sökmotoroptimerade texter och bilder, med text- och bildlänkar). Vi rekommenderar varmt vidvinkelfoton på alla i personalen, på sina vanliga arbetsplatser, interagerande varmt och välkomnande mot kameran. Se gärna leveransmailet för komplett info ang. dina Pro HDR Vidvinkelfoton. Kan du inte hitta leveransmailet, låt oss bara veta så skickar vi igen! Kom gärna ihåg att nya Pro HDR Vidvinkelfoton ingår med korresponderande paket varje år, så du och ditt företag hela tiden får alltfler, bättre & bättre och alltid fräscha Pro HDR Vidvinkelfoton online!

7. Bädda in och länka till dina Pro 360° videor

Visste du att vi sedan nyligen kan använda inte bara 360° foton, utan även Pro 360° videor, för att attrahera fler kunder via Google? Det är en absolut självklarhet att sådana 360° videor bör bäddas in och länkas till, på och från de mest synliga ställen på din webbplats. En Pro 360° video där du och personalen välkomnar kunden in från gatan och visar runt i företaget, samtidigt som ni berättar mer om er själva, på vilket sätt företaget kan hjälpa kunden, då ni visar produkter, demonstrerar tjänster, med mycket mera, förtjänar till och med den alldeles mest synliga inbäddningen, på webbplatsens första, mest prominenta och länkade till sida. Varför attrahera kunder genom att klistra fast en text med några sisådär bilder och hänga dessa sedan på en vit, platt annonstavla (som webbplatser tyvärr fortfarande ofta är som), när du istället kan attrahera kunder genom bredbilds-, ultra HDTV, som dessutom kan “hoppa av väggen” och omsluta betraktaren, så det känns som man är med i filmen/webbplatsen och kan titta runt omkring sig själv, i den? Tänk dig alla de nya sätt som du kan använda denna teknologi på för att hjälpa kunderna bättre förstå varför de borde välja ditt företag. Och detta är inte bara någonting tekniskt coolt, utan någonting som du kan använda här och nu, idag, och där det spelar mest faktisk roll. För det första publiceras det via YouTube (världen största sökmotor efter Google Sök), varifrån det förgrenas och “spiller” vidare mot alla andra relevanta Google plattformar (inkl. Google Sök). Så det är en absolut självklarhet att du bör använda detta till max via din webbplats. Tiden då man använde endast texter och foton för att sticka ut hör till 80- och 90-talets skifte! Detta var för mer än 20 år sedan. Det är dags nu. I en tid då fler och fler aktörer erbjuder liknande tjänster behöver du varje sådan fördel du kan få. Och här pratar vi om massor med fördelar för ditt företag! Kom gärna ihåg att nya Pro 360° Videor ingår med korresponderande paket varje år, så du och ditt företag hela tiden får alltfler, bättre & bättre och alltid fräscha Pro 360° Videor online!

8. Bädda in och länka till dina Google+ inlägg

Alla inlägg vi publicerar via Google+ för företag bör publiceras via din webbplats. Varför? Jo, för att fullt förstå kika gärna igen under punkt 1 ovan. Du kan också gärna skapa en separat blogg- eller nyhetssida på din webbplats, där din webbplatsansvarig publicerar alla Google+ inlägg vi skickar till dig, på regelbunden basis. Denna regelbundna basis är beroende av det innehåll vi pratar om under punkt 1 ovan. Ju mer sådant fräscht innehåll du skickar, desto bättre och desto mer kan vi göra för ditt företag via Google+. Återigen, minst en gång per månad bör du skicka någonting som vi publicerar via Google+ och som din webbplatsansvarig sedan bäddar in via och länkar till från din webbplatsDin webbplatsansvarig bör dessutom på flera mycket synliga ställen bjuda dina webbplatsbesökare att följa ditt företag på Google+, samt att gärna kommunicera även den vägen. Alla i företaget bör dessutom bjuda alla sina vänner att följa företaget på Google+, antingen genom att bjuda dem via Facebook eller via mail, sms, etc.

9. Bädda in och länka till din YouTube kanal

Allting vi publicerar genom företagets YouTube kanal, alla videor, vidvinkelvideor och 360° videor bör ivrigt bäddas in och delas via webbplatsen. Kom gärna ihåg: vårt primära mål är inte att vi därigenom nödvändigtvis attraherar kunder via webbplatsen. Webbplatsens primära mål är att förvandla besökare som hamnar där till kunder, på alla sätt och med alla medel. Det primära målet för oss som skriver detta är istället att attrahera fler kunder via Google! Så att de överhuvudtaget någonsin besöker webbplatsen. Annars är allting du gör där meningslöst. Och via Google spelar detta vi nämner här stor roll. Allting annat är en sekundär, positiv bieffekt, som kan hända, men behöver inte nödvändigtvis hända. Den biten är upp till dina webbplatsansvariga.

Du bör förresten alltid tänka Google först, så skicka till oss allt innehåll, nyheter, kampanjer, etc, först. Först därefter bör du börja tänka på Facebook, inte tvärtom! Om din webbplats är Rom, och alla vägar leder till Rom, så ägs 95 % av alla dessa vägar till Rom av Google, inte Facebook, inte Instagram, inte Pinterest, etc. YouTube är Googles näst populäraste plattform, så du gör extremt vist i att intensivt använda det. Det handlar inte om stora, påkostade produktioner här, som du eventuellt har råd med varje skottår, nej. Här är det smartare att istället mer fokusera på enkla, anspråkslösa, men konstanta, regelbundna och framför allt: hjälpsamma videor (ur dina potentiella kunders perspektiv). Det primära målet här är att hjälpa dem få svar på sina frågor och bättre förstå på vilket sätt just ditt företag kan hjälpa dem få sina behov tillfredsställda. Så en lista med 12 vanligaste frågor ditt företag får från kunderna skulle kunna vara vår utgångspunkt, första manuskript, då vår Google fotograf kommer förbi. Sedan turas alla i personalen om och t ex besvarar 2-3 frågor var. Plötsligt har vi 12 korta videoklipp = YouTube material för 12 månaders uppdateringar! Besvarar vi 24 vanligaste frågor, kan vi publicera 2 videor per månad. Detta ger mycket fina signaler till Google att du “lever” och aktivt försöker interagera med dina kunder. Och dina kunder kommer uppskatta sådana direkta, korta, visuella svar på sina frågor, samtidigt som de också lär känna personalen. Många fler plus och bonuspoäng följer. Så, sammanfattningsvis, några initiala sätt du kan exempelvis använda YouTube på är att: presentera dig själv, personalen, adressen, lokalen, tjänster, produkter, leverantörer, partners, deras produkter, bjuda kunder till att följa dig via Google+,  följa dig via Facebook, mm. Överallt räcker det med 5 sekunders klipp, ifall du verkligen har så lite att säga. Men vi lovar dig, en gång din kreativitet börja flöda kommer vi ha den motsatta utmaningen: hur vi förkortar videor och vad klipper vi bort!

10. Integrera dina Google Analytics & Google Adwords spårningskoder

Du bör absolut inte hoppa över att integrera alla de Google Analytics och Google Adwords spårningskoder du fick från oss i leveransmailet. Låt oss bara veta om du kanske inte hittar leveransmailet, så skickar vi igen, np! Dessa hjälper både oss och dig bättre förstå vad som händer, när, varför och hur. Svaren på alla dessa frågor kan hjälpa oss finslipa vår Google strategi och mycket bättre förstå våra användare, besökare och kunder. Vem är de, vad vill de ha, vad söker de efter, var hittade de oss, var och varför gick de iväg, efter att de hittat oss, när bestämde de sig att gå vidare och köpa, beställa, reservera, boka, och vad kan det vara som orsakade det, mm. Då kan vi göra något åt saken. Åtgärda det negativa, intensifiera det positiva. Vi behöver inte vara blinda. Vi kan se exakt allting som händer. Men du bör först integrera alla de Google Analytics och Google Adwords spårningskoder du fick från oss i leveransmailet. Detta hjälper vi dig gärna med, ifall du behöver mer hjälp kring detta, så låt oss bara veta, vi finns här för dig!

11. Vikten av Google Reviews

Vi kan inte nog betona vikten av Google Reviews för ditt företag via Google. Så välj gärna 5-6 kunder som du vet är nöjda och är positivt inställda. Maila dessa kunder och fråga dem om de skulle kunna tänka sig att lämna en recension för ditt företag på Google. Detta är så väldans bra! Det finns ingen viktigare plats att ha goda omdömen och recensioner via än Google! Det är ju av stor vikt och betydelse att ha goda omdömen där 95 % av de som behöver just din sorts tjänster eller produkter söker först och endast – och oftast just när de behöver det som mest, dvs: nu direkt, precis idag. Har du goda omdömen annanstans, t ex Eniro, Facebook, etc, blir det betydligt enklare, för då kan du fråga några positivt inställda kunder därifrån, om de kan tänka sig att bara kopiera och klistra in detsamma via Google. Vi skickar Google Reviews länken till dig, som du sedan vidarebefordrar till kunden. Det enda de sedan behöver göra är klicka på länken, logga in med sitt Google konto (alla, och vi menar alla, har det – antingen via Gmail, YouTube, Google Maps, eller liknande) och klistra in recensionen. That’s it! Detta spelar stor roll för dig via Google! Ju fler positiva desto bättre. Även negativa, men professionellt bemötta, kan vi vända till något positivt istället, där man kan se att företaget är seriöst, bryr sig intensivt och önskar hjälpa också en missnöjd kund och speciellt en missnöjd kund. Dessa positiva omdömen visas sedan där du verkligen blir jämförd och bedömd som mest. Inte bara via Google Sök, utan även via Google Maps, Google+, populära Google appar, med många fler. Du behöver all hjälp du kan få!

12. Paket 4 - låt oss ordna allt istället - 2 vägar fram

Beställer du vårt Paket 4 kan du skippa allt det ovanstående och låta oss fixa också detta istället. Till detta behöver vi full, obegränsad, oåterkallbar, högsta admin sorts av åtkomstnivå till den server där din webbplats finns på internet. En sådan nivå behövs för att kunna jobba direkt med webbplatsens källkod, där de mest effektiva SEO (whitehat) strategier oftast implementeras, för bästa resultat. Vi kan dessutom gratis flytta din webbplats till Google Cloud. De flesta webbplatsleverantörer och webbvärdar är förstås inte så förtjusta i att ge någon en sådan sorts åtkomst, med all rätta – det är ju förståeligt. De är oroliga över om vi kanske gör någonting fel, flyttar eller rör i någonting som absolut inte bör flyttas eller röras, och som gör att hela webbplatsen och kanske hela servern i värsta Harmageddon, allt-hopp-är-förlorat-spring-för-ditt-liv, stil kraschar och förstör alla deras söndagar. Som ett alternativ har vi i sådana fall utvecklat en elegant, alternativ lösning som gör att vi istället skapar en speciell multimediasida, som vi fyller med allt det ovanstående listat, utan att vi behöver ha källkod typ av åtkomst till din webbplats. Istället räcker det med grundläggande CMS typ av åtkomst (minimum roll i detta fall: Editor), som man inte kan orsaka världens ände igenom, oavsett vad man gör. Denna sida kallar vi själva ibland för: försättsblad, för den agerar just som ett försättsblad för din huvudwebbplats. I sådana fall applicerar vi istället Google Cloud och SEO (som ingår i vårt bästa paket: Paket 4) på denna speciella multimediasida. På så sätt slipper din webbplatsansvarig huvudbry över om det vi gör kommer krocka på något konstigt och diaboliskt sätt med det de gjorde på webbplatsen, och resultera med en skilsmässa eller bästa fall separation från livspartner. Denna speciella sida ersätter inte huvudwebbplatsen på något sätt, tvärtom, den promoverar och marknadsför istället huvudwebbplatsen, genom att hela tiden länka kunderna dit som slutmål där man kan erhålla full, officiell information. Huvudwebbplatsen förblir huvudwebbplatsen som huvuddomännamnet du äger och administrera pekar till. Dess relevans kommer inte minska (tvärtom!) genom att vi länkar till den och marknadsför den genom försättsbladssidan, vars mål och främsta funktion är uteslutligen att ranka väl på Google, för att sedan slussa besökare vidare till huvudwebbplatsen, där de förhoppningsvis förvandlas till kunder. För att ranka väl med försättsbladssidan kommer vi också behöva all hjälp vi kan få från huvudwebbplatsen, varför CMS editor typ av åtkomst behövs (återigen, denna typ av åtkomst orsakar ingen massutrotning av arter, så alla kan fortsätta njuta av sina söndagar).

Ingår i

Paket 4

Kategori
Google & ditt företag

Tack för din tid och du är återigen mycket varmt välkommen att fråga vad än du undrar över, t ex i kommentarfältet nedan! Vi gör vårt bästa i att ge dig bästa tänkbara support och svarar snabbt! Vi hoppas att vi kunde hjälpa och inspirera dig vidare, genom denna korta (ahem) artikel. Låt oss nu, alla tillsammans, hjälpa Google hjälpa dig och dina kunder: bättre, mer och oftare!

1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 11:31h, 22 september Svara

    Varmt välkommen med din fråga eller kommentar!

Kommentarer