Hur hotell kan öka bokningar via Google - Linnerbäck's Investment & Consulting / Linnerbäck's Media
Professionell Google marknadsföring via alla kanaler inkl: Google My Business, Adwords, Business View, YouTube, Reviews, SEO (SMO / Sökmotoroptimering), mm.
google, marknadsföring, hantering, business, view, 360°, SEO, SMO, sökmotoroptimering
16521
post-template-default,single,single-post,postid-16521,single-format-standard,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Hur hotell kan öka bokningar via Google

Är du där när 4 nyckelmoment händer?

Hur hotell kan öka bokningar via Google

google-hotels-1
google-hotels-2
google-hotels-3
google-hotels-4
google-hotels-5

4 nyckelmoment för hotell – är du där när de händer?

I vår så snabbt förändrande digitala marknadsföringsvärld är det en bransch som speciellt gör väl i att hålla ikapp med de senaste Google förbättringar och uppdateringar. Vi pratar om hotellbranschen (inkl. komplett, nära relaterad turism- och besöksnäring).

Enligt flera nyligen publicerade studier (Google/Phocuswright leisure traveler study, Google/Ipsos MediaCT, “The 2015 Traveler’s Road to Decision”, Google/TNS, global travel survey, med flera) finns det 4 särskilda mikromoment som formar om och slutligen bestämmer kundens resa från idé till bokning, inkl var man åker och var man bokar. Du kan ladda hem artikeln från Google, med detaljer om alla studier genom att klicka på knappen nedan.

 

 

 

Vilka är dessa 4 nyckelmoment som ditt hotell, nu bevisat, borde bry sig intensivt om, att framgångsrikt närvara vid och påverka?

  • Jag-vill-resa-iväg moment (drömmande moment) sker när folk utforskar resmål och idéer, utan konkreta planer. Under denna fas söker de inspiration. Är du där via Google när detta sker?
  • Dags-att-göra-iordning-en-plan moment (planerande moment) sker när folk valt ett resmål. Nu letar de efter rätt datum, rätt flyg, rätt plats att boka, samt alla saker man kan göra och uppleva när man är där. Är du där via Google när detta sker?
  • Låt-oss-boka-det moment (bokningsmoment) sker när forskningen är klar och folk är redo att boka sina biljetter och reservera sina rum. Är du där via Google när detta sker?
  • Kan-knappt-vänta-mig-att-börja-utforska (upplevande moment) sker när resan är igång. Resenärer är redo att uppleva resan de drömde om – och dela den med andra. Är du där via Google när detta sker?

Vi rekommenderar varmt att du laddar hem artikeln om och med referenser till alla studier och ägnar några minuter åt att förstå hur absolut nödvändigt det är att du, på rätt sätt och i rätt stund, bemöter alla 4 nyckelmoment, i synnerhet via Google.

Vår kompletta Google hantering för hotell tar speciellt hänsyn till att maximera din Google närvaro just vid alla 4 dessa nyckelmoment.

Google My Business påverkar alla 4 moment då det utgör den absoluta minimum och grund för allting annat du gör via Google för ditt hotell (eller B&B, eller vilken som helst temporär form av bostad du hyr ut).

Google Business View, Pro 360° HDR foton, Pro HDR Vidvinkelfoton och Pro 360° Video är de absolut mest effektiva verktyg tillgängliga på Internet idag att påverka 1, 3 och 4. I synnerhet gäller detta Pro 360° HDR Foton. För ett hotell är dessa inte längre bra att ha, utan ett måste, precis som färgfoton är ett måste. Att kunna komma in och titta omkring i sitt rum, eller på sin strand, eller vad än du erbjuder, innan man bokat det och rest dit, kan inte jämföras med något annat format. Det skapar förtroende, får gästen att känna sig trygg, riskfaktorn minskar och din användbarhet, via Google i synnerhet, ökar med hästlängder. Ladda hem ännu en studie som konkret bevisar att just detta inte blott är ännu ett påstående, utan din branschverklighet, oavsett om du just nu är fullt medveten om det eller inte.

Google Adwords, Google+ för företag, YouTube för företag, Google Reviews och SEO försäkrar att svaret på frågan: “Är du där via Google när detta sker?” är ett stort, konstant och profitabilt JA. Denna fråga ställs inte en gång, utan varje gång någon upplever och och går igenom de 4 nyckelmoment. Varje gång du inte är där, kostar det dig den bokningen. Detta innebär att ett komplett och fungerande system måste finnas på plats som kontinuerligt bevakar och ser till att du är där. Har du ett sådant komplett system på plats? Google vill och kan hjälpa dig enormt med detta mål. Google hjälper dessutom sina användare och dina kunder att hitta rätt. Hjälp Google hjälpa dig och dem. Det lönar sig och lönar sig.

Google Analytics största fördel är att den ger dig kontroll att styra varje krona dit den har största effekt. Fler otroliga fördelar hittar du här.

Och Google Cloud Hosting är en extra försäkring att du lugnt och utan störningar kan bemöta växande intresse, att dina kunders upplevelse är snabb och angenäm, att din data är trygg och att din webbvärd samspelar väl med resten av Google, i synnerhet med de viktigaste tjänsterna listade ovan.

Har du fler frågor eller undrar över någon mer detalj är du hjärtligt välkommen att lämna din kommentar nedan! Vi uppskattar även fler förslag och eventuell ny kunskap vi kan ha missat och behöver uppdatera denna artikel med. Vill du veta mer om komplett Google hantering för företag är du alltid varmt välkommen att kontakta oss!

Ingår i

Paket 4

Kategori
Google & hotellbransch
1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 09:16h, 10 augusti Svara

    Varmt välkommen med din fråga eller kommentar!

Kommentarer